سگ

چگونه یک توله سگ را حمام کنیم؟

چگونه یک توله سگ را حمام کنیم؟

چگونه یک توله سگ را حمام کنیم؟

عضو جدید خانواده شما ممکن است از فرط تمیزی یک فرشته به نظر برسد، اما قبل از اینکه سر بخارانید آنها در همه چیزغوطه ور شده و بسیار کثیف می شوند! بنابراین به سرعت با این سوال مواجه می شوید که چگونه یک توله سگ را حمام کنید؟

حمام کردن پاپی ها هیچ ساده نیست! بویژه آنکه که برخی از توله ها ممکن است از حمام کردن چندان لذت نبرند اما با برنامه ریزی مناسب و چند حرکت خوشایند برای توله ها می توانید به دوست خود کمک کنید تا حمام کردن برایش به یک اتفاق عادی تبدیل شود.

یادگیری نحوه صحیح حمام کردن توله سگ برای لذت بردن هر دوی شما کلیدی است. در اینجا نکات مهم و راهنمای گام به گام ما نوشته شده است.

چند بار باید توله سگم را حمام کنم؟

سگ‌ها خودشان را تمیز می‌کنند، بنابراین واقعاً چند وقت یک‌بار باید آنها را حمام کنید؟ خوب، این به چیزهای مختلف زیادی بستگی دارد، مانند تراکم و بلندی موی آنها، آنچه که در آن غلت زده اند و اینکه آیا اصلا از حمام لذت می برند یا نه! خوشبختانه سگ‌ها مانند نوزادان انسان نیستند، بنابراین نیازی نیست که آنها را یک بار در روز یا حتی یک بار در هفته حمام کنید. در واقع، توله‌های زیر سه ماه را به هیچ وجه نباید حمام کرد – فقط در صورت کثیف شدن از یک پارچه گرم و مرطوب استفاده کنید و آنها را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید و سپس آنها را در جای گرم نگه دارید. آنها مستعد سرماخوردگی بسیار سریع هستند.

در مورد توله‌های بزرگ‌تر، به‌عنوان یک قاعده کلی، با ماهی یک‌بار حمام با شامپوی سگ شروع کنید و در صورت کثیف شدن آن‌ها به تعداد حمام کردن اضافه کنید (مخصوصاً اگر موهای بلند و کلفتی دارند که گل و لای جمع می‌کند)، یا اگر تمیز به نظر می‌رسند، تعداد حمام را کم کنید.

توله سگم را کجا حمام کنم؟

این به اندازه و سن (یا سطح فعالیت) سگ شما بستگی دارد. توله سگ های بزرگ یا آن هایی که موی ضخیم یا بلند دارند باید در حمام یا اگر هوا به اندازه کافی گرم است، در حیاط حمام شوند. اما دقت کنید که توله سگ ها خیلی سریع سردشان می شود، بنابراین اگر می توانید سعی کنید این کار را در داخل خانه انجام دهید و هرگز از آب سرد استفاده نکنید.

برای سگهای کوچک، سینک آشپزخانه می تواند جای خوبی برای حمام کردن باشد. با این حال، اگر آنها در چیزی غیربهداشتی غلتیده اند، ممکن است عاقلانه باشد که از حمام به جای محل شستشوی ظروف غذا برای شستشویشان استفاده کرد!

برای حمام کردن توله سگم به چه چیزی نیاز دارم؟

برای اینکه حمام تجربه لذت بخش تری برای شما و توله سگتان باشد، قبل از شروع، همه چیزهایی را که نیاز دارید در یک مکان جمع آوری کنید. اینها چیزهایی است که ما توصیه می کنیم:

🐾 سه عدد حوله نرم و کرکی که به اندازه کافی بزرگ باشند تا دور سگ شما را بگیرند.
🐾 یک شانه یا برس مخصوص سگ
🐾یک تشک یا سطح ضد لغزش
🐾 شامپوی توله سگ (نه شامپو بچه، زیرا شامپوی بچه فقط برای پوست انسان متعادل شده است)
🐾 اسفنج
🐾 تعدادی غذا و تشویقی توله سگ
🐾 اختیاری: ناخن گیر، دستمال مرطوب گوش/چشم
🐾 توله سگ شما!
🐾نکته مهم: تمرین کوتاه کردن ناخن های توله سگ خود را از روزهای اول شروع کنید، یا حداقل با دست زدن به ناخن ها و دادن تشویقی آنان را آماده این کار کنید.

نحوه صحیح حمام کردن توله سگ

حالا شما لوازم خود راآماده کرده اید و زمان شروع است. به یاد داشته باشید که زمان حمام وقتی توله سگ آرام است و رفتار خوبی دارد، او را تحسین کنید و به او تشویقی بدهید و هر گونه رفتار بد را نادیده بگیرید. ممکن است حمام کردن برای آنها چندان جالب نباشد و واکنش آنها طبیعی است.

برای جلوگیری از گره خوردگی موها ، موهای توله سگ خود را در طول حمام کردن به آرامی برس بزنید یا شانه کنید.

یکی از حوله‌های خود را روی هر سطحی که می‌خواهید توله سگ خود را  بعد از شستشو روی آن قرار دهید گذاشته و تشک ضد لغزش را در سینک/حمام قرار دهید.

وان را با آب گرم پر کنید – دما را با فرو بردن آرنج خود در داخل آن بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که فقط کمی گرمتر از پوست شما است. آن را پر کنید تا به آرنج آنها برسد.

به آرامی و با تشویقهای ملایم، توله سگ خود را در آب قرار دهید. اگر او سر و صدا و ابراز نارضایتی کرد، او را نوازش کنید و آرام کنید. ممکن است لازم باشد توله سگ خود را درست بالای آب نگه دارید (اگر کوچک است) و از دست دیگر خود برای ریختن آب روی پشت او استفاده کنید تا به آب عادت کند.

با دستان خود توله سگتان را کاملاً خیس کنید.

مقدار کمی شامپو سگ اضافه کنید (میزان شامپوی کافی روی بطری بطری شامپو مشخص شده است) و آن را روی پوست سگتان از بینی تا دم، یکشید تا کاملا کف کند.

اسفنج را در آب فرو کنید تا صورت توله خود را بشویید. مراقب باشید که تا حد امکان از تماس با چشم ها اجتناب شود.

توله کفی را از وان خارج کرده و در یک حوله بپیچید تا گرم بماند.

آب وان را خالی کنید و کف آن را بشویید.

توله سگ خود را دوباره در وان قرار دهید (حوله صابونی را کنار بگذارید) و کف های روی پوست توله سگ را با استفاده از دوش بشویید.

با حوله سوم او را بپیچید و خشک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *